Cajas

21 augustus 2017 - Cuenca, Ecuador

Een uur met de bus vanaf Cuenca loop je het op 4000 meter gelegen National Park Cajas in. We huiveren in onze korte broeken (rest is in de was) als we er voor de poort staan. Cajas staat in de qechua-taal dan ook voor koud... We besluiten een niet te lange route, rond een meer naar een uitkijkpunt. Cajas doet heel in de verte denken aan een duinlandschap. Ruig gras over hoge heuvels. Al na een paar stappen raken we betoverd door dit prachtige stuk natuur. We zien vele mossen in allerlei tinten, van groen naar geel naar wit. Witte, rode, gele, blauwe kleine bloemen. Over het meer buigen onze favoriete Polylepis bomen. Ook hier zo ontzettend mooi met hun kronkelige, 'papieren' stammen in licht bruinrood. Noodgedwongen verlaten we dit misschien wel mooiste park dat we tot nu toe gezien hebben, als grote, grijze donderwolken de eerste spatten regen laten vallen. Even later begint het te hagelen! Doorweekt en steenkoud wachten we op de bus. Ja, nog steeds in korte broek.
De foto's geven meer beeld van dit mooie park!